Highfive, Bjarne!

fredag, marts 03, 2006

Allan, dr.scient.pol/prutskid


Hvis børn var videnskabsmænd:
Allan på 11 år fremlægger her sin teori om økonomisk ulighed som en social konstruktion for sine videnskabelige kolleger Mattias på 10 år, Simon på 12 år og Palle på 8 år:
Allan: "...og således kan man med baggrund i Bordieus teorier om kapitalformer opfatte den umiddelbare økonomiske ulighed som en ikke-objektiv faktor, men blot en social konstruktion".
Mattias: "Jeg må indrømme at jeg anser din pointe vedrørende kapitalens vekslen for at have en yderst lav sandhedsværdi."
Allan: "Hvorledes begrunder du denne kritik?"
Mattias: "Problemet var at du ikke sagde påstanden særlig højt og jeg mener derfor at kunne falsificere den jævnfør den veldokumenterede påstand om at den der hvisker lyver"
Allan: "Det kan du måske have ret i - jeg vil sige det højere fremover for at styrke sandhedsværdien"
Simon: "Hvis man må være så fri, har jeg endnu et kritikpunkt som jeg mener er værd at nævne"
Allan: "Ja - sig frem"
Simon: "Du påstod i din gennemgang af den symbolske kapital at de, som har lav kapital af denne art er udelukkede fra samfundet. Jeg vil hertil gerne påpege at det man siger er man selv."
Palle: "Jeg synes din teori var lidt okinok-agtig"
Allan: "Den kritik finder jeg særdeles diffus og ukonstruktiv, Palle. Jeg er af den opfattelse at du, hvis du ikke kan fremføre bedre argumenter, bør holde din såkaldte kæft"
Matthias: "Jeg vil til Palles forsvar gerne lige indføre, at jeg ikke finder at du er i besiddelse af tilstrækkelig dokumentation vedrørende eksistensen af en holdeplads til Palles kæft, til at kunne underbygge denne ytring"
Palle: "Udover at din teori ikke er holdbar synes jeg at du som person er en prutskid"
Allan: "Du er et numsehul"

2 Comments:

  • Tænk jeg synes den samtale minder om retorikken på borgen...

    By Anonymous Anonym, at 6:21 PM  

  • Haha, den var sjov! :)

    By Anonymous Anonym, at 7:19 PM  

Send en kommentar

<< Home