Highfive, Bjarne!

torsdag, marts 30, 2006

Ental - den seje måde at bøje sine navneord!

Ental (eller singularis om man vil) er åbenbart den smarte måde at bøje ord på. Ihvertfald ifølge selvbestaltet smarte butiksmedarbejdere, som jo fuldstændig ignorerer at visse ord ikke KAN optræde i ental. Her er et par eksempler:

Kødfar: "Hvad koster dette par bukser?"
Butiksmedarbejder: "Den buks sidder utroligt godt på dig, og så kan den jo både bruges til hverdag og fest, og det er altså også en utroligt fed buks."
------------------------------
Kødfar: "Hvad koster dette par briller?"
Optiker: "Det er en vidunderlig brille - vi har lige fået den hjem og den er næsten allerede udsolgt. Den er lige dig, den brille, og så kan de jo bruges til både hverdag og fest."

Hvad bliver det næste?
Jeg forestiller mig følgende scene næste gang jeg går i banken:
Kødfar: "Jeg vil gerne have vekslet disse kroner til Euro - gid vi ikke havde kroner"
Bankmedarbejder: "Ja, men Euroen er også en virkelig fed peng. Kronen er bare sooo last summer! Den peng er på vej ud. Det kan jeg godt sige dig. Euroen derimod - det er en peng der både kan bruges til hverdag og fest."

1 Comments:

  • Jeg overvejede også at lave en om "søskend"...

    Kødfar: "Ih, hvor jeg håber jeg får en lillesøster".
    Sygeplejerske: "Ja, men det er også en dejlig søskend. De er totalt hotte lige nu. Rygtet siger dog at sommerens store modesøskend bliver lillebror. De kan nemlig bruges både til hverdag og fest."

    By Blogger Kødfar, at 4:23 AM  

Send en kommentar

<< Home