Highfive, Bjarne!

torsdag, januar 12, 2006

Selv-refererende skilte


Efter at have set dette tog jeg mig en lille rundtur i verden for at se om andre af disse absurde ophængninger fandtes eller om det blot var et engangstilfælde. Det viste sig ganske hurtigt, at det er en ganske udbredt procedure at fremstille skilte som det ovenforlinkede. Jeg fandt faktisk adskillige eksemplarer.
Nedenfor ses et lille udvalg af de mange skilte jeg stødte på på min ekspedition
(læg mærke til hvordan hvert eneste af skiltene ikke har anden funktion end at gøre opmærksom på sig selv):

Egentlig havde man sparet både tid og plads ved slet ikke at hænge skiltene op. Ikke desto mindre er der åbenbart et marked for selv-reflekterende skilte. I den forbindelse kan jeg da godt afsløre at mine vægge lige pludselig ser mig noget tomme ud - nu hvor jeg er opmærksom på skiltevacuumet.