Highfive, Bjarne!

onsdag, december 14, 2005

Good Old Børnesang

Jeg har opdaget noget nyt ved en børnesang som altid har været én af mine favoritter - noget som bestemt ikke gør den ringere.
Faktisk er det mit bud på den sjoveste tekst til en børnesang nogensinde. Det drejer sig naturligvis om Oles nye autobil.

Jeg har altid kendt første vers:



Oles nye autobil
kør' i timen otte mil
TØF TØF TØF TØF TØF TØF TØF TØF TØF TØF


Læs lige den tekst ÈN gang til! Det er altså gennemarbejdet lyrik - især TØF-delen slår benene væk under mig hver eneste gang!

Min nylige opdagelse er - brace yourself! - at man som preludium til det fremragende første vers starter sangen med et march-agtigt:

BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT

Jeg lader de geniale ord tale for sig selv - selv er jeg for affekteret af tekstens følelsesmæssige dybde til at kunne ytre yderligere her.