Highfive, Bjarne!

tirsdag, september 05, 2006

Heavenly Father I


Himlen er ikke altid det rene Paradis:
Jesus: "Hey, far. Jeg har lige noget jeg skal fortælle dig."
Gud: "Sig frem, min søn."
Jesus: "Det er bare fordi... i går så sad Gabriel og nogle af de andre engle og mig lige og fik lidt vin... og så... jamen du ved jo hvordan det er at være ung..."
Gud: "Som du vel ved har jeg aldrig været ung, min søn. Jeg har eksisteret altid. Fra før tidernes morgen. Fra inden verdens begyndelse. Allerede før..."
Jesus: "Jaja, okay! Jeg mener bare så sagde én af englene... om vi ikke skulle tage ned på Jorden og... ja, og... tage ud at danse i byen... Jeg ved godt jeg ikke må, men... der er bare så kedeligt her i himlen..."
Gud: "HVAD?!?! TOG DU TIL JORDEN?!?!? Du ved godt hvad der sker?!? Du risikerer alting, din overmodige knægt! De tror det er din genkomst og så skal vi til at få hele Jorden til at gå under og dømme 6 milliarder mennesker!!!!"
Jesus: "Jaja... jeg ved det godt... der er bare så kedeligt, far."
Gud: "Synes du ikke vi har nok at lave i forvejen?? Vil du have 6 milliarder mere at dømme mens du sidder ved min højre hånd?? Og vi talte om at tage den ferie næste sommer - den vil vi ALDRIG få tid til hvis du bliver ved på den måde!"
Jesus: "JEG SAGDE JO AT DU BARE KUNNE HAVE SKABT NOGET AT LAVE HEROPPE!!"
Gud: "Så er det nok!! Ind på dit værelse!! Du får ikke lov til at lave et eneste mirakel de næste 2 år - dem klarer helligånden og jeg! Og i øvrigt tager jeg i byen i aften sammen med din mor og skt. Peter - øje for øje, tand for tand, bytur for bytur! Så kan du sidde heroppe og kigge mens du tænker over hvad du har gjort!"
Jesus: "Eeeeeeeeeejjjjj, FAAAAAAAR!!!!"

3 Comments:

Send en kommentar

<< Home