Highfive, Bjarne!

onsdag, september 28, 2005

De nye bandeords manifest

Der var engang, hvor bandeord betød noget. Hvor satan, fanden og helvede var det man frygtede mest. Dermed blev satan-æde-mig (satan-e-me) og fanden-æde-mig (fanden-e-me) frygtelige, skrækindjagende udtryk.
Nu om dage, hvor samfundet er sekulariseret og troen på de kristelige ondskabssymboler er næsten uddød, er der brug for en "bandeordenes renaissance". Kraften må tilbage i bandeordene - det skal gyse i os, når vi hører dem. Igen må vi vende blikket mod vor værste frygts genstand. Men hvad frygter man egentlig i dette nihilistisk-hedonistiske samfund?


Situation:____________________________Bandeord:

Lort udover mig_______________________ Lortudoverme

Rockere tæsker mig_____________________Rockertæskeme

Amin Jensen æder mig___________________Aminjensenedme

Shawarma King lukker___________________Shawarmaluk

Mit internet går ned_____________________Meinternetgårne

Danmark stemmer nej til euroen igen_________Nejtileuroigen

Jeg bliver væk i Sascha Duponts halse_________Vækisaschashalse

Jeg bliver lukket inde i et lille rum med Finn
Nørbygaard som fortæller mig jokes resten af
mit liv_______________________________Satantorturerme